Roger Sanchez - Another chance
E una dintre melodiile mele preferate...
O cu totul alta imagine a promovat compania rivala: tinerii si nelinistitii de la Pepsi. Acestia si-au propus sa devina brandul celor tineri si la moda. Au patruns pe piata la sfarsitul anilor ’60 si cu toate ca intrarea lor s-a facut cu mare tam-tam, la sfarsitul anilor ’70 la o sticla de Pepsi se vindeau doua de Cola.
In 1976 Pepsi a lansat o indrazneata si foarte bine gandita campanie numita: « The Pepsi Challenge ». In printurile acestei campanii erau alesi niste oamenii care erau rugati sa fac un blind test intre cele doua bauturi: Pepsi si Cola. Reluat de mai multe ori acest test a dovedit ca oamenii care au fost testati au preferat gustul Pepsi pentru ca era mai dulce decat traditionalul Cola. Campania a avut un mare efect asupra vanzarilor companiei Pepsi astfel incat in anii ’80 se facea din ce in ce mai mult un transfer de consumatori de la Coca-Cola la Pepsi. O problema destul de serioasa pentru conducerea Coca-Cola, Roberto Goizueta, care in conditiile actuale era fortat sa gaseasca o solutie rapida si eficienta.
Atfel cei de la departamentul de R&D au gasit o noua formula care la teste a demonstrat ca ar fi preferabila celei existente pe piata. Sa fie oare aceasta noua formula capabila sa aduca rezultate mult mai bune decat cea care a fost folosita timp de 95 de ani ? Comapania a investit 4 milioane de dolari in cercetari de piata. Aceste cercetari au durat 3 ani si au aratat ca dintre-un esantion de 200.000 de oamenii mai mult de jumatate preferau gustul cel nou in locul celui vechi. Sa fie oare o solutie la provocarea Pepsi ?
Pepsi si-a continuat ascensiunea atribuind si o imagine, un simbol campaniei lor. O imagine care sa le dea stralucire si pe care au gasit-o in persoana celebrului cantaret Michael Jackson, aflat in plina ascensiune la vreme respectiva. Energia lui de care dadea dovada in concerte deborda tinerete si inspira succes. Asa ca: Pepsi pe langa faptul ca dadusera lovitura cu noul gust, acum mai erau si sustinuti de regele pop. Cum va rezolva Coca-Cola situatia ?
Anul 1985 a fost unul dramatic de-a dreptul pentru Coca-Cola, de la care toata lumea astepta o reactie care sa surprinda. Desi pe piata mondiala, Coca-Cola se afla inca in fruntea clasamentului, in Statele Unite incepea sa piarda tot mai mult teren in fata celor de la Pepsi. Acesta a fost momentul in care Roberto Goizueta a decis sa lanseze « Noua Coca-Cola ». Vechile sticle au fost retrase de pe piata si formula bauturii a fost astfel inlocuita in mod oficial dupa 95 de ani de existenta pe piata.
Conducerea de la Pepsi au vazut aceasta decizie ca o situatie de panica in interiorul Coca-Cola. Si intr-adevar nu a avut nici pe jumatate succesul scontat. Cei 4 milioane de dolari cheltuiti pe cercetarea de piata au fost o investitie total neinspirata. Mai mult decat atat nostalgici, au infiintat o asociatie a vechilor consumatori care protestau impotriva faptului ca bautura lor preferata a fost scoasa de pe piata. Si- a atras in jur de 9000 de membri. Au existat cazuri cand colectionarii de sticle de vin faceau rost pe sub mana de vechile sticle de Coca-Cola pe care le vindeau la un pret premium.
Dupa doua luni de la lansare, compania a inceput sa primeasca in jur de 1500 de reclamatii pe zi din cauza noului gust de cola. Statistica a confirmat inca o data faptul ce decizia celor de la Coca-Cola a fost un gest total neinspirat, avand in vedere ca 70% dintre consumatori nu agreeau noua Cola, iar 80% criticau aspru decizia schimbarii.
Opinia publica a invins intr-un final si Goizueta a luat decizia sa reintroduca binecunoscutul gust de Cola pe piata sub denumirea: « Classic Coke ». Compania a pierdut o multime de clienti loiali, in timp ce Pepsi a castigat un segment de piata de peste 5%.
Pentru prima data in istorie Pepsi a avut castig de cauza in fata liderului pe piata de soft drink si ofensiva continua, avand in vedere noua campanie Pepsi.
Si acum dupa mica istorie prezentata va spun sincer ca prefer sa consum Pepsi decat Coca-Cola.De ce?Motivele sunt diverse.
Desi unii sunt de parere ca nu prea exista diferente de gust intre Coca-Cola si Pepsi,totusi nu exista bautori de Pepsi care sa accepte sa bea si Coca-Cola... si invers!
Pepsi e mai putin gazos decat Coca-Cola,e mai dulce la gust,se gaseste in varianta de Pepsi Twist (care e de altfel singura pe care o prefer).Stiu ca Pepsi nu e deloc o bautura sanatoasa (de altfel si Coca-Cola) dar am sesizat un singur fapt testat pe propria mea piele: cand au fost vremuri in care beam aproape 2 litri de Pepsi pe zi,intr-adevar eram un pic mai irascibila,aproape ca nu ma puteam odihni asa cum era normal,sa nu mai vorbesc ca ma ingrasasem cu 3kg fata de greutatea mea care e chiar constanta in ultimii 7 ani.In schimb nu aveam "arsuri" in zona gatului!Asa cum Coca Cola a reusit performanta asta! Un singur pahar de Coca Cola baut si efectiv imi simt gatul uscat,am instant arsuri.
Nu vreau sa credeti ca fac o reclama pentru brand-ul Pepsi! In nici un caz! Am renuntat sa mai beau Pepsi asa cum o faceam candva.Acum imi iau ocazional o sticla de 1,5l o data pe luna,sau poate chiar mai rar,o data la doua luni.Ideal ar fi fost sa renunt sa mai consum asa ceva,dar ma rog,din cand in cand mi se mai face pofta si de un lucru "interzis" cum ar fi asta.
Ambele bauturi practic nu sunt vazute ca si bauturi racoritoare,ci in principal ca un brand.Nu mai vorbesc de faptul ca sunt angajate puternic pentru sponsorizarea de festivaluri de muzica in aer liber si chiar proiecte caritabile in tarile lumii a treia.
Atat Pepsi cat si Coca-Cola au incercat (si poate chiar au si reusit (!?) sa intre pe piata ca parte a unui stil de viata.Coca-Cola foloseste fraze cum ar fi "Coke parte a vietii" (e incredibila exprimarea lor!),in timp ce Pepsi mereu a avut reclame si a folosit expresii cum ar fi "Hot Stuff",de a promova ideea ca Pepsi este "in sincronizare" cu partea Cool de viata.
Coca-Cola a avut-o pe Christina Aguilera recomandata in reclamele lor, în timp ce Pepsi a avut-o pe controversata Britney Spears.Pepsi incearca sa ajunge la tinerei generatii, apeland la cultura pop. Daca vizitati site-ul lor veti fi intampinati cu pagini care contin ostentative muzica pop, masini si moda. Coca-Cola are de asemenea link-uri pentru muzica si sport pe site-ul sau oficial."Scumpa tara romaneasca,
Cuib in care ne-am nascut,
Camp pe care s-a vazut
Vitejia stramoseasca,
Scumpa tara romaneasca,
Te salut!
Si-a mea frunte ti se-nchina
Ca naintea unui sfant,
Caci, desi copil eu sunt,
Inima de dor mi-e plina.
Sa te vad mereu regina
Pe pamant.
Sa ai viata de vecie,
Sa sporeasca-al tau popor;
Sub stindardul tricolor
Sa nu vezi decat fratie,
Si-atunci, dac-o fi sa fie,
Pot sa mor!"
("Scumpa tara romaneasca"-George Cosbuc)
Instituită în 1961 de către Institutul Internaţional de Teatru din Franţa, evenimentul a dat naştere unei tradiţii frumoase, prin care, la fiecare ediţie, personalităţi şi oameni de cultură marcanţi împărtăşesc propriile reflecţii asupra teatrului, ca artă şi punte între oameni, printr-un mesaj internaţional transmis întregii lumi.
De-a lungul anilor, mesajul a purtat semnătura unor personalităţi mondiale marcante precum scriitorul şi regizorul francez Jean Cocteau - cel care a transmis primul mesaj în 1962 - Şeicul Sultan Bin Mohammed Al Quasimi, dramaturgul mexican Victor Hugo Banda sau scriitorul canadian Robert Lepage.
În acest an, personalitatea desemnată de International Theatre Institute să transmită un mesaj mondial este actriţa britanică Judi Dench, cu o carieră impresionantă de 50 de ani, atât cât numără şi ediţiile evenimentului.
„ Ziua Mondială a Teatrului este un prilej de sărbătorire a Teatrului în nenumăratele sale forme. În toată lumea se joacă teatru, dar nu întotdeauna într-o sală clasică. Spectacolele pot avea loc într-un mic sat din Africa, lângă un munte din Armenia, sau pe o insuliţă din Pacific. Este nevoie doar de un spaţiu şi de public” , transmite actriţă.
Perii pensulelor prind destul de mult praf si nu poti fi niciodata sigura de conditiile in care au fost tinute (depozitele nu sunt tocmai un paradis al igienei). Asadar, orice ar fi, nu utiliza pensulele inainte de a le spala bine.
Cum poti face acest lucru
Pregateste un sampon pentru bebelusi sau un gel de dus hidratant, un bol sau pahar de plastic si apa calduta.
Baga fiecare perie sub jetul de apa calda, umple bolul cu apa calda, toarna in el doua linguri de gel de dus si inmoaie toate pensulele in amestecul respectiv.
Dupa cateva minute, ia cate o pensule si maseaza-i bine perii. Eventual mai poti adauga putin gel de dus in palma pentru a o curata bine.
La final, clateste pensulele cu apa din abundenta, iar daca simti nevoia, poti repeta operatiunea.
Nu uita ca pensulele trebuie apoi curatate periodic, mai ales daca le folosesti zilnic pentru ca in ele se aduna resturi de machiaj si uneori chiar piele
moarta (daca nu te exfoliezi) deci nu sunt tocmai niste obiecte perfect sterile. Ideal ar fi sa le cureti o data la doua saptamani.
De asemenea, daca vrei ca perii sa fie moi/pufosi, poti utiliza uleiul de masline. Toarna intr-o bucata de bumbac putin ulei de masline si apoi freaca fiecare pensule in parte de carpa de bumbac, dupa care se spala cu gel de dus si apoi clateste-le bine cu apa calda.
Acelasi lucru trebuie aplicat si bureteilor sau aplicatorilor pentru fardul de pleoape.
Bineinteles ca exista si solutii de curatare a pensulelor pe care le poti cumpara din magazine.
|