Un coltisor de vis: Viena

Desi trecusem destul de multe ori prin Viena,eu Viena o "vizitasem" doar asa: aeroport,autogara,putin in centru, Stephansdom-ul si aia era tot.Deja ma enerva ideea ca sunt delasatoare si ca nu am batut pasul in orasul pe care multi il considera ca fiind deosebit.
   Ocazia perfecta a aparut cand niste prieteni din Romania au venit in Viena fix in perioada cand aveam si noi vacanta luata.Bine ,nu ne-am sincronizat intreaga vacanta cu ei,dar tot a fost placut.
  Cred ca va puteti imagina si voi ca in preajma sarbatorilor de Iarna cazarile sunt scumpe,unele exagerat de scumpe as spune.Totusi am gasit o oferta de nerefuzat la Hotel Geblergasse prin Booking.com.Un hotel plasat decent,la 10 minute de centrul Vienei de la statia Alser Straße. Dar sa revenim la Viena.Per total ca oras e superb.Cel putin seara cand il vedeam asa luminat,plin de decoratiuni si luminite care mai de care mai interesante si captivante.Atatea decoratiuni de Craciun cred ca nu am vazut in viata mea si nu orice decoratiuni puse asa la plesneala cum se intampla chiar si pe  aici sau mai rau,pe la noi...

Viena este un oras splendid, cu cladiri in stil baroc.Orasul ramane patruns de grandiosul spirit imperial, reprezentat de palatele impozante si vilele ce pot fi admirate la tot pasul.Mostenirea culturala a orasului e in mare parte muzicala, mari compozitori precum Strauss, Beethoven, Schubert si Mozart au trait si au concertat aici.Orchestra Filarmonica din Viena si Opera de stat, mentin vie traditia orasului, sustinand mai multe concerte de muzica clasica decat in oricare alt oras al lumii.Din pacate nu am fost la nici un astfel de concert,preturile erau mai mult decat piperate pentru bugetul meu si sa fiu sincera nu am considerat chestia asta ca fiind un "must have".Poate cu alta ocazie.

Majoritatea atractiilor turistice sunt in vasta zona pietonala,in centrul orasului .Spre marginea orasului se afla faimosul parc de distractii Prater (unde nu am ajuns inca!) si opulentul palat Schonbrunn , resedinta de vara a familiilor regale.

Mariahilferstraße e probabil raiul shoppingului si probabil locul unde ai sanse sa vezi natii de tot felul pe metru patrat.Nu stiu daca e asa in tot timpul anului,dar atmosfera de sarbatori e superba.Un loc plin de forfota (dar fara sa fie agasanta!),unde ai ce vedea incepand de la decoratiuni de Craciun si terminand cu multitudinea de magazine.Am strabatut Mariahilferstraße doar doua ore din pacate,grabiti fiind sa prindem deschis un muzeu.

Am reusit sa ajungem si la Madame Tussauds Wien,care m-a dezamagit profund.Pret exorbitant pentru bilet,pentru maxim 20 personalitati expuse.Si cel mai enervant a fost ca nu aveau garderoba si a trebuit sa ne invartim pe acolo  cu geaca/haina groasa dupa noi...apoi oamenii erau cumva in renovari pentru ca mutau mese,scaune si in loc sa poti sta linistit sa faci fotografii trebuia sa te stresezi sa eviti personalul muzeului sau sa eviti alti turisti dornici de foto.Desi a fost ideea mea "geniala" de a ajunge in locul asta,mi-a parut rau la final.De bani,de timpul alocat dar ma rog,e o experienta.Nu mai zic de faptul ca ziua aia mi-am uitat bateria de la aparatul foto la incarcat si am luat cu mine aparatul... gol,fara bateria.Yeah.

Am vizitat si Schönbrunn Palace (expozitia de arme,palatul imperial si muzeul de muzica).O experienta interesanta iar biletul destul de ieftin pentru toate cele 3 muzee si a meritat cu siguranta.
Primaria noua a Vienei a fost iar o alta experienta captivanta.

Un loc pe care nu trebuie sa il ratati daca va plac animalele marine,e Haus des Meeres.

Tot in Viena am descoperit ca imi place mancarea chinezeasca.De fapt o ador :)) Asta pentru ca incercasem de vreo doua ori sa mananc mancare chinezeasca pe aici (in Brno) si m-a lasat ... rece.Am incercat pentru prima data si sushi pe care il cam evitam din varii motive.Nu pot sa zic ca-mi place dar nici nu e dizgratios pentru papilele mele gustative.Daca vreti mancare chinezeasca buna si ieftina va recomand sa incercati Sushi & Wok (situat pe  Thaliastraße 126 ,Vienna 1160)

Si cele mai bune prajituri din aprilie de cand am fost in tara,le-am mancat la o cofetarie din Viena: un strudel cu mere si un fel de crema de zahar ars super buna.

Pietele de Craciun vieneze (mai ales piata de Craciun din fata Primariei) cu siguranta au fost atractia turistilor,vindeau incepand de la globulete,dulciuri,preparate din carne pana la porumb fiert si vin fiert.Nu am luat decat o cana,asta cumparand cana cu vin :)
  Cei de la hotelul Geblergasse au fost prietenosi,una din receptioniste,chiar romanca :) Micul dejun tip bufet suedez a fost mai mult decat mic dejun pentru 5 euro,mancai romaneste daca vroiai.Singurule lucruri pe care le am de obiectat in privinta hotelului e ca mi s-a luat dintr-o crema Paula's Choice (dunno era o crema noua,deci 20 ml nu dispareau din 3 utilizari pe care apucasem sa le fac inainte din tubul ala de crema) si in baia noastra era mucegai.Nu m-au deranjat prea tare lucrurile astea,in fond la cat de scumpe sunt cazarile in Viena,probabil ca deh,avand camera la "reducere" in perioada respectiva,ne-au dat si o camera mai prost amplasata probabil.Camera curata,cu asternuturi curate,TV si internet prin cablu gratuit in camera.Per total recomand acest hotel,nu ne-au disparut lucruri de valoare gen bani,telefon sau laptop,desi le-am lasat in camera uneori.

Seriozitatea, punctualitatea si modul de viata al austriecilor e in discrepanta cu felul cum suntem noi obisnuiti, ar trebui sa reprezinte un exemplu, un mod de viata pentru foarte multi dintre noi.Mi-ar place sa locuiesc in Viena,dar din pacate nu stiu germana,ca sa imi pot gasi vreun job acolo.

Daca am ramas cu vreun regret ca nu am facut ceva in Viena atunci lucrul ala e  hoinarit prin magazine.Si shopping.Nu mi-am luat decat un concelear MAC de pe Mariahilferstraße .In orice caz,am certitudinea ca voi reveni curand pentru shopping in Viena :)

Ah,si stiti ce mi-a mai lipsit din Viena? Zapada... zapada aia din anii copilariei de care mi-a facut "pofta" acum Katynel in postarea asta.

Am incercat sa fac acest post cat mai scurt posibil,sper ca v-a facut placere sa cititi mica mea impresie despre Viena.