De ce testam prea multe cosmetice?

    Deunazi am fost intrebata de un personaj masculin "Hey dar voi fetele chiar nu aveti doar o crema pe care o folositi,una preferata?" Bine ideea lui era ca noi folosim mult prea multe produse cosmetice si ca la un moment dat e o pierdere substantiala destul de clara a bugetului. Adevarat!


  Acelasi lucru m-am intrebat si eu de multe ori : eu cand  gasesc crema aia care sa le faca "pe toate"?Sa imi si hidrateze tenul atat cat ii trebuie,sa aiba si SPF,sa poata fi folosita si ca baza de make up,sa imi lase tenul luminos si fresh,sa nu imi blocheze porii,sa fie si matifianta... Concluzia mea: niciodata nu voi gasi crema aia.De ce? Pai e simplu produsele sunt facute in asa fel incat sa ai nevoie si de x si de y,nu numai de x sau respectiv y.Daca mai luam in considerare ca tenul cu timpul se obisnuieste cu respectivul produs sau ca tenul intre timp are nevoie de altfel de produs... pune-te si cauta din nou produsul minune!
  Trebuie sa recunosc ca inainte foloseam asa haotic orice fel de crema care imi pica in mana.Nici azi nu pot sa zic ca sunt calculata sau inteleapta mai mult decat ieri dar uitandu-ma la doua produse ieri pe raft nu le-am luat acasa pentru ca printre primele ingrediente listate era si alcohol denat.Deunazi nu imi pasa ce contine respectivul produs,pentru ca le testam direct pe ten si asteptam sa se infaptuiasca minunea sau ... dezastrul.
Despre alcohol denat. si despre alcoolii din cosmetice puteti citi aici,e un articol scurt si la obiect.

Daca la produse de ingrijire a tenului  mai am vreo retinere,la cele de ingrijire a corpului nu prea.Adica na,niciodata nu m-am confruntat cu probleme ale pielii corpului ca sa necesite ingrijire speciala.Folosesc ce "miroase frumos" desi stiu ca nu e tocmai ok,si aici trebuie avut in vedere cateva aspecte.Despre importanta ingredientelor produselor cosmetice si nu numai,a scris Pasagera aici.

 La capitolul produse cosmetice de make up.. sunt de groaza! Sau mai bine spus "am fost".Pentru ca mai nou prefer sa dau o suma de bani mai mare pe ceva decat sa am 10 lucruri si sa fiu dezamagita de jumatate dintre ele.Ca sa exemplific: candva aveam 4-5 fonduri de ten constat.Azi am ajuns sa am unul singur sau doua maxim.Il reachizitionez fix cand nu mai am produs in flacon sa fiu sigura ca nu "zace" prea mult timp desfacut.Nici inainte nu stateau nefolosite,in maxim un an de zile aruncam flaconul de fond de ten daca nu l consumam.Nu de alta dar chiar daca pe eticheta scrie ca e valabil 24 luni de la deschidere,mie mi se pare un temen foarte lung de asteptare...
Despre valabilitatea produselor pentru machiaj si cosmetice cititi mai multe aici.

Sa revenim la ideea "de ce testam prea multe cosmetice?" In prima faza cred ca de curiozitate.De cate ori nu ati vrut sa vedeti daca nuanta de blush vi se potriveste mai bine decat restul care le aveti? Apoi la un moment dat s-a ivit si dorinta de a gasi produsul potrivit.

Daca pana odinioara cumva blamam in sinea mea blogosfera ,pentru ca vazand produsul x mi-l doresc si eu,astazi chiar ma bucur ca pot sa vad n pareri si sa sesizez exact ceea ce am eu nevoie,daca am nevoie.Trebuie sa recunosc ca desi suntem femei si tentatia shoppingului e destul de mare,m-am saturat de-a dreptul sa adun cosmetice pe care abia le folosesc sau care nu mi se potrivesc din start numai pe scuza "lasa ca imi fac un moft cosmeticut,sunt femeie".Deviza asta am inlocuit-o cu "Hum ce bluzita as putea sa mai imi cumpar azi daca tot am chef de cheltuit bani?".Asa ca nu pot decat sa fiu mandra de mine si de "cautarile " mele pentru ca in ultima vreme cam tot ceea ce mi-am cumparat mi s-a potrivit si m-a incantat! Mai fac din cand in cand si cumparaturi "spontane",ceva de moment,fara sa caut dinainte exact nuantele si daca produsul ala chiar il vreau,dar momentele astea au devenit destul de putine mai nou. Bineinteles ca mi-am facut si cateva "preferinte" in materie de beauty bloggers ,pentru ca in trecut am testat ce produse au recomandat ele si au fost potrivite si pentru mine.

Recunosc ca ieri mi-am luat o paletuta de make up,dar am facut-o pentru ca pretul a fost bun si pentru ca fiind editie limitata nu as mai fi gasit-o.In acelasi timp sunt mandra de mine pentru ca mai nou ma autoeduc ca bugetul alocat cosmeticelor sa fie cu mult mai mic sau aproape nesemnificativ fata de cel alocat hainelor.
Mi-am mai luat un cardigan H&M tare dragut,un pulover Terranova un albastru indigo,o bluzita Terranova din editia limitata neagra cu buline albastre (nici nu intentionam sa o cumpar,dar ajunsa in cabina de proba si vazand cat de bine imi sta am luat-o fara sa ma gandesc prea mult) si o fusta mai de vara H&M pe care nu prea vroiam sa o iau,dar la ce pret "mare" am dat pe ea,am zis ca o accesorizez cumva si o sa dea bine .Vazusem si o rochita in stil roman la H&M dar am renuntat la ea,desi avea un pret super mic,pentru ca avea un defect :( Plus ca mi s-a parut ca in final nu prea ma avantaja in zona umerilor.

Asta a fost o postare mai cu "de toate",dar cred cu tarie ca in general testam prea multe cosmetice si ca in final se creeaza o goana nebuna dupa produsul perfect.Cele care sunt make up artisti,care fac bani din industria asta sau care realizeaza machiaje pe blog sau se machiaza mai des decat mine au o scuza! Eu nu am,asa ca a trebuit sa ma retrag usor si sigur catre altceva.
Voua nu vi se pare ca detineti prea multe chestii de make up/ingrijire? Sau doar eu ma aflu printre persoanele care au scapat de sub control?


Pupici,
Andreea

Supercounters