Poem

 O sa spuneti probabil ca am innebunit,mai mult decat sunt deja,dar azi mi-am reamintit de poemele lui  Rainer Maria Rilke care sunt absolut superbe.Primul poem de-al lui l-am citit prin clasa a noua cand o fosta profesoara de romana avea pe catedra un volum cu poeme din literatura universala.Atunci mi-am bagat nasul in cartea respectiva si am imprumutat-o.Ghiciti ce am facut apoi in urmatoarele doua luni: citeam numai poeme din literatura universala,incepand desigur cu poemele lui  Rainer Maria Rilke.Curios e faptul ca desi este un poet austriac,s-a nascut la Praga (ma rog pe atunci Imperiul Austro-Ungar)


Cântec de dragoste - Rainer Maria Rilke

Cum să-mi ţin sufletul acesta - cum
să nu se atingă de al tău? Cum să-l ridic
deasupra-ţi către altceva, din afară?
Ah, cum aş vrea să-l pot ascunde-acum,
la adăpost, pierdut în miez de seară,
pe-un loc străin, tăcut, unde nimic
nu-i lung fior, de câte ori adâncu-ţi se-nfioară.
Dar orice ne atinge pe noi doi, e-o-mbrăţişare
şi ne cuprinde ca arcuşul care
din două coarde-acelaşi sunet smulge.
Ci cărui instrument îi suntem strună?
Ce cântăreţ ne poartă-n a sa mână?
O, cântec dulce!

Imi e dor sa citesc.Sa am timp sa citesc tot ce imi pica in mana,tot ce mi se pare interesant sau imi recomanda un unchi de -al meu care mereu l-am admirat pentru vasta lui cultura generala.
Voua ce poeme/poezii v-au ramas in suflet?

Supercounters