Despre giveaway-uri si nu numai

    Jur ca ma chinui de o saptamana sa fac un review si nu mai reusesc.Ba nu am timp de scris pe blog din cauza oboselii acumulate in ultima vreme,ba am prea multe idei si le expun pe alea,deci asa cum v-am obisnuit: la mine ba ploua cu reviewuri,ba cu postari mai personale.Azi iar este vorba de o postare cu opinii de-ale mele,dupa cum v-ati dat seama deja din titlul. Am zis sa bat fierul cat e cald,daca ma intelegeti,in ideea ca azi cand m-am trezit am gasit inca o remarca vis-a-vis de felul in care organizez eu giveaway urile.
   Unele fete sunt de parere ca ar trebui anuntate castigatoarele giveaway ului pe e-mail,ca e mai usor de vazut,de raspuns,bla bla.Ok,e mai usor din ce prisma? Din prisma celui care a participat nu? Adica eu imi iau din timpul meu sa fac postarea cu giveaway ul,ofer un premiu sau mai multe (care in general sunt majoritatea oferite de mine!),suport un cost al transportului deloc mic si de neglijat si eu,tot eu,trebuie sa te anunt pe tine! Really?!

    Eu inteleg ca sunt situatii in care nu ai net/esti in vacanta sau altele,dar credeti-ma ca eu in vacanta in Romania fiind mai exact prin aprilie, pentru ca stiam ca am participat la vreo 3 giveaway uri m-am dus frumusel la internet caffe si m-am uitat pe blogurile respective.Nu m-am dus exclusiv pentru a ma uita pe blogurile lor,hai sa fim seriosi,mai vroiam sa imi verific si eu blogul sau adresa mea de e-mail dar oricum....Nu am castigat si nici nu m-am alarmat pentru asta,inca alte giveaway uri de care norocul nu a fost de partea mea!
     Daca eu am facut asta,cu siguranta si altcineva o poate face.Nu traim in Evul Mediu sa fim deconectati de orice inseamna internet.
Bineinteles la faza cu vacanta,cred ca se poate mentiona intr-un comentariu frumos "Te rog in caz ca sunt eu castigatoarea sa ma astepti mai multe zile - o saptamana sau sa ma anunti tu".Bineinteles,acum unele vor scrie in mod constant ca sunt in vacanta! :))
  Si eu urmaresc multe bloguri si mie imi e greu sa tin pasul cu postarile fiecaruia,dar atunci cand stiu ca data de incheiere a giveaway ului e  in nu stiu ce data,pe data aia clar ma duc pe blogul respectiv si imi arunc ochii! Nu e greu de tinut minte cand se incheie un giveaway la care ai participat in speranta ca poate vei castiga la el!
    Premiul ti-a placut si pana se anunta castigatorii speri ca tu sa fii norocoasa,nu?
Uite ce tips-uri va dau eu ca sa va revendicati premiul cat mai repede,pentru ca majoritatea organizatoarelor de giveaway uri prefera sa fie contactate in termen de 48 ore din momentul in care au anuntat castigatorii (si asta e pe buna dreptate!)
  • Aboneaza-te prin e-mail la blog! Nimic mai simplu! E un fel de reminder vezi blogul X
  • Noteaza-ti intr-un txt cand se termina sutele de giveaway uri la care participi :)) Eu niciodata nu am participat in acelasi timp la mai mult de 5 giveaway uri in aceeasi perioada,erau bloguri care le urmaresc de cel putin jumatate de an,deci nu a trebuit sa tin nici o evidenta :))
  • Puneti un memo in telefon! Pare stupid? Mai stupid e sa o blamezi pe cea care a organizat giveaway ul ca nu te-a anuntat via e-mail sa iti ridici premiul.
  • Ai blog? Atunci pune in sidebar poza cu directionare catre giveaway ul respectiv.Stiti cat de simplu e cand intrii pe blogul personal si il vizualizezi per ansamblu? Imposibil sa iti ignori propriul blog!!! :)) Si implicit directionarile catre giveaway urile la care participi.
   Evident ca nu poti obliga organizatorul sa faca regulile dupa ceea ce isi doresc participantii. Eu cred ca mereu am fost o persoana rezonabila,cele care ma urmariti de mai mult timp stiti foarte bine ca mai mereu,dublez premiile si ca intr-un fel sau altul imi mai rasplatesc cititorii pentru faptul ca impartasesc aceleasi opinii ca mine,pentru faptul ca imi mai citesc mie aberatiile pe aici.Daca nu ar fi fost cititori,nici blogul nu ar fi existat right? Dar nici nu vreau sa transform blogul in unul care hai sa vina toata lumea sa participe,fara nici cel mai mic efort.
   Am observat si eu ca in ultima vreme exista atatea regulil stupide la anumite giveaway uri ca pur si simplu te fac sa nu mai participi efectiv: urmareste-ma via Twitter,Google,Fb, si atunci cand imi beau cafeaua!!!
Asta doar pentru o amarata de pensula Sigma care oricum nu era oferita de organizatoare,deh. Eu zic totusi,voi ca si cititori ca ar trebui sa apreciati mai mult pe cei care ofera din putinul lor (a se citi bugetul lor) un premiu pentru voi.Sponsorizarile se fac random,unele firme sponsorizeaza bloguri mici sau care nu au prea mult continut.Altele,bloguri mari,care au cateva sute de postari in spate.
  De fiecare data cand am fost sponsorizata am mentionat sponsorul,sau daca nu l-am mentionat (deh acum imi amintesc de un astfel de incident!) v-am rugat sa dati Like paginii respective.Cred ca a  fost cat se poate de evident ca nu de nebuna v-am pus sa dati Like paginii Sigma de exemplu.
  Singurele exceptii pe care le-am facut si am anuntat eu castigatoarele a fost de exemplul la giveaway ul Garnier.Ok,ei m-au sponsorizat asa ca ,intr-un final de ce sa nu le anunt? Dar daca eu ofer premiile,am pretentia care acele premii sa fie revendicate strict de persoanele care imi citesc blogul.
Alte exceptii le mai fac cand castigatoarea respectiva stiu sigur ca imi lasa comentarii saptamanal pe blog.As fi chiar stricta sa nu o anunt,ca Doamne iarta-ma,a demonstrat ca imi e cititor fidel nu?


 Daca tot urmaresti un blog doar pentru un giveaway, macar urmareste-l pe perioada respectiva. In plus chiar atat de disperati am ajuns sa stam sa fugim dupa niste premii nemeritate? Eu m-am inscris cred ca la vreo doua sau trei giveaway uri pe anumite bloguri care le descoperisem recent.Intrebarea care mi-am pus-o inainte sa ma inscriu "Sa ma inscriu? Eu abia i-am descoperit blogul...."
Nu zic acum sa va inscrieti doar la blogurile care lasati comentarii saptamanal,departe de mine aceasta idee ,dar cred ca ar trebui totusi sa existe un echilibru si un bun simt in ambele parti.Nu poti sa te superi pe mine ca nu te-am ales castigatoare la giveaway ul meu.Pai tu ai idee cate inscrieri am avut,cat de greu mi-a fost sa iau o decizie?! Si atunci cand nu pt lua decizii folosesc Random.org Evident unii blameaza inclusiv programul asta,altii vor filmat etc. Daca nu ai incredere in mine,in spatiul meu virtual de ce te inscrii?! Am mai facut filmari cu extragerea castigatorilor,dar ia o groaza de timp,trebuie sa fiu atenta la zgomotul de fundal etc,sa imi fac ordine mereu pe "desktop" pentru ca deh... lumea te critica! Asa ca dureaza destul de mult si nu am sa o mai fac decat cine stie cum,la vreun premiu mai maricel.


Atata timp cat participi pe un blog la un giveaway/concurs e de datoria participantului de a urmari acel blog sa vada daca a castigat sau nu.Nu mi se pare corect sa castige premiul cineva care nu urmareste constant blogul respectiv,in final aceste GA sunt facute cu scopul de a recompensa intr-un fel sau altul cititorii blogului respectiv.De ce as astepta pe cineva o saptamana sau doua sa isi revendice premiul? Las alteia sansa de a castiga si gata!Nu e vina numanui ca unii gonesc pe zeci de bloguri doar pentru giveaway uri.


Si sa fim seriosi,se stie data anuntarii castigatorului la un giveaway,asa ca poti macar sa fii pe faza in ziua x si sa te uiti pe blog nu? Nu e deloc greu sau complicat.Ah ca unele si-au intins cateodata giveaway  timp de o luna,e fix problema lor.Data viitoare nu iti place treaba asta? Nu mai participa! Nici mie nu mi-au placut anumite giveaway uri unde s-a profitat la maxim ca Sigma nu mai ofera travel kit uri... si au intins giveaway ul pe doua luni,jur! Imi venea efectiv sa trimit mail si sa ii zic "Multumesc,sterge-ma din lista de participante,dar sa particip asa ,sa stau timp de 2 luni cu sperante ca voi castiga sau nu... "
M-am saturat sa vad "plangeri" pe alte bloguri ca "vai nu am castigat pe blogul stiti voi care" are atata respect fata de blogul meu sau de mine,ca nici nu il mentioneaza! Pai stai frate,dar cumva e singurul giveaway la care ai participat si nu ai castigat?! Ma scuzi,dar data viitoare daca esti atata de sensibila si nu suporti sa nu fii necastigatoare,nu mai participa! Si eu mai inghit in sec,si eu imi doresc multe si asta e! Iar la mine giveaway urile nu au durat niciodata mai mult de doua  saptamani.
 Cat despre concursurile de machiaj: iar un subiect delicat. Cat de frumos este sa lasi comentariu dupa ce eu anunt lista castigatoarelor cu chestii gen " Vai al meu machiaj a fost urat" ," Vai merita sa castige X si Y nu Z si M". Dar sincer,chiar asa am ajuns sa nu mai tinem cont ca frumusetea unui machiaj e relativa,ca simtul nostru estetic e diferit,ca suntem diferiti cu totii,ca avem personalitati aparte?! 
Tie ti-a placut de X si mie de Y.  E premiul meu,cine alege castigatorul?
Nici nu mai vreau sa mentionez de situatii gen " Nu imi place premiul".Daca nu iti place de ce ai participat? Doar am pozat premiul,ce naiba! Sau situatii e genul nici macar nu trimite un mail dupa ce isi revendica prmeiul sa zica ca l-a primit si un "multumesc" macar la misto,daca din inima nu. Nu vreau laude,review uri si statui,vreau doar sa mi se spuna ca premiul e ridicat,pentru ca si eu la randul meu imi fac griji daca a ajuns sau nu la destinatie.Si sa trimit mail al fiecare doua zile cu " Ai primit premiul?" devin agasanta.


 Cu alte cuvinte,nu stiu daca ati avut timp sa imi cititi " romanul" de mai sus  (cred ca am si repetat ideile lungindu-ma atat),si nu neaparat timp cat si interes,dar prefer mai degraba sa vad 10 inscrieri la concursul meu decat 100 si sa realizez ca jumatate din acei participanti nici macar nu imi citesc blogul.
Ma bucur enorm cand gasesc comentarii constructive,cand gasesc dezbateri sau cineva ma provoaca la o discutie.Uite de pilda azi am primit un e-mail valoros cu cateva info de la o cititoare! Spun "valoros" pentru ca subiectul ma intereseaza si faptul ca ea mi-a dedicat in jur de 10-15 minute sa scrie acel mail m-a bucurat enorm!


Pupici,
Andreea

Supercounters