Not cool attitude [varianta mea]

  Am citit postarea asta si mi-am dat seama ca si eu am suficiente experiente atat pozitive cat si negative cu vanzatoarele atat din magazinele din Romania cat si de aici.

   De multe ori m-am intrebat de ce instinctul nostru este de a aprecia mai mult oamenii mai frumosi la aspect fizic si hainele mai  frumoase.E instinctual sa crezi probabil ca un om care si-ar goli cardul la tine in magazin e imbracat cat mai in tendinte si are un apect mega-super ingrijit din toate punctele de vedere!
  In Romania am avut atatea experiente negative cu vanzatoarele de orice fel: la magazine de haine,cosmetice terminand cu chioscurile non stop incat as scrie o intreaga lista si nu as termina-o. Ajung totusi la concluzia ca noi romanii chiar nu vrem sa vindem produsul x,ca nu stim sa promovam si sa ne facem placuti.
   Si acum sa va spun ceva inainte de a relata despre "tratamentul" diverselor magazine.Dupa ce am terminat facultatea la un moment dat m-am angajat din intamplare la un magazin de gifts. Ei bine,acolo se vindea cam orice: incepand de la bijuterii din diverse pietre scumpe,terminand cu seturi de farfurii,masti decorative. In magazinul ala nu stiai exact tot ce se afla,eu personal in 3 zile cat am lucrat acolo,mi-a fost extra teama ca atat eu cat si colega mea vom fi furate! Securitate? Vanzatorii aveau obligatia asta. Sa fim amabile si sa vindem cat mai multe ziua aia. Venea seful cu marfa? Tot vanzatorii o aranjau. Nu mai vorbesc de sters vitrine,dat cu mopul.
  M-am angajat din intamplare,pentru ca auzisem de la cineva ca salariul ar fi fost 15 mil la vremea respectiva si cand colo era ... un salariu mimim pe economie. Mie initial nu mi-au spus nimic de salariu,au zis sa stau o saptamana in proba si apoi sa discutam.Nu am apucat sa stau saptamana aia,si le-am zis la revedere dupa ce am auzit de la colega mea cateva "povesti" si "fabulosul" salariu .In schimb va asigur ca eram toata un zambet si ca incercam sa fac pe bodyguardul cat mai subtil posibil,fara sa deranjez pe careva.Daca mi se adresa vreo intrebare,cu siguranta raspundeam si daca nu stiam,o intrebam pe colega.Ma scuzam ca sunt noua si gata decat sa trimit omul la plimbare. In cazul nostru nici nu prea era posibil sa dai cu flit la posibilii cumparatori,sefa era mai tot timpul pe capul nostru. Cumparatori nu erau prea multi,in schimb erau cativa clienti fideli,din ce intelesesem de la colega. Unui nene am reusit sa ii "recomand' pentru aniversarea sotiei sale nu-s ce set de cristal Bohemia. Setul nu mai putin de 500 RON la vremea respectiva.Si culmea,l-a luat fara sa clipeasca,efectiv s-a uitat la obiecte daca nu sunt sparte sau ceva de genul.Ala ar fi fost salariul meu pe o luna si omul ala il dadea pentru o dracie de set...
  Deci asta e "toata" experienta mea in domeniul vanzarilor si promit solemn o sa incerc sa fac orice altceva pe viitor,dar vanzator nu voi mai fi vreodata.Decat online,pentru ca e alta treaba.E frustrant si enervant in acelasi timp,mai ales pe un salariu mizerabil.
  In rest,eu am muncit doar in IT si aici experientele sunt diverse,dar sa trecem la domeniul vanzarilor.
Cat timp am locuit in Romania nu aveam mall in orasul meu natal,ultima data cand am ajuns in tara am ramas socata sa constat ca prafuita mea Braila are un extra mall,care concureaza lejer cu asta de aici.
   Nu pot sa zic ca nu am gasit si vanzatoare amabile,dar am gasit si persoane care mai degraba nu stiau cum sa te invite cu privirea sa parasesti magazinul ca sa isi poata lua o pauza lunga de cafea!
  Sa mentionez ca mi se da bonul rupt pe motivul "s-a rupt bonul,ne scuzati".Pai nu il poti lipi,ce Dumnezeu,mi-l dai rupt? Sau  "restul" de la chisoc de 5 ron sa fie transformat intr-o guma.Pai nu vreau guma,vreau banii! Mda.Sau macar intreaba-ma daca vreau un chibrit /o eugenie sau mai stiu eu ce altceva!
  In Romania trebuie sa recunosc ca nu aveam H&M si cat timp am locuit in Iasi am avut prilejul de a imi clati ochii cu diverse in Iulius Mall dar niciodata nu m-am indurat sa cumpar de exemplu de la Zara,pentru ca erau prea scumpe pentru bugetul meu.
  Aici de exemplu,oricat de mult imi plac hainele celor de la H&M e aproape imposibil sa nu sesizez ca: ba fie nu imi da restul corect,ba cumpar ceva la reducere si desi imi bate la casa pretul corect,imi cere banii pe pretul intreg al produsului... Nu mai zic de atitudine schimonosita din partea vanzatoarelor.... Sau cumpar doua piese vestimentare si mi le indeasa pe ambele intr-o sacosa minuscula  in loc sa imi dea o sacosa mai mare..... In schimb lucrurile stau altfel la H&M pentru barbati.Mereu zambaret tipul de acolo,gata sa ma ajute,am cumparat o singura camasa pe care mi-a pus-o in ditai punga.Frumos,nu?
   La Sephora deja am oroare sa merg si sa ma uit si eu la una alta pe acolo.Abia intru in magazin si deja sunt asaltata cu intrebari gen "ce vreti?".Femeile alea in  afara sa recomande musai un fond de ten cu doua nuante mai inchis decat tenul tau si sa iti bage pe gat nu-s ce parfum super scump si imposibil de dulce nu-s in stare.M-am dus evident cu gandul ca vreau MUFE Mat Velvet si ea tot insista sa iau MUFE HD.Femeie nu intelegi ca l-am mai avut pe cel care vreau sa il iau?! Nu stiu ce treaba are Gucci Guilty cu nu-s ce parfum Dolce &Gabbana care culmea am si primit tester  in urma achizitionarii unui produs de acolo si e oribil! !Asa oribil,ca mintea mea a refuzat sa ii retina numele!Sa ma ierte cine o vrea,dar cred ca cei de la Sephora fac angajari pe criteriul care isi da silinta sa fie cat mai gretos/fitos posibil cu putinta.
   In schimb gardienii sunt respectuosi si desi cateodata te privesc prea insistent,macar ii intelegi ca asta le este job-ul: sa pazeasca.
  Nu pot sa zic ca am fost tratata fara respect aici  de vanzatoare,macar nu le cunosc limba si daca m-or fi injurat eu nici nu stiu,deci pot fi fericita.In schimb majoritatea sunt zambarete dar prea excesiv de amabile si sufocante...Mai ales ca nu stiu engleza unele dintre ele,deci e inutila prezenta lor in final... pentru a cere o parere.
Oricum acum mi-am adus aminte de o faza care m-a iritat teribil... Ma duc la Fornetti in Praga la autogara la 6 dimineata.Erau singurii care aveau deschis in zona aia.Dupa ce o serveste pe tipa din fata,mie imi tranteste efectiv panoul ala cu "inchis". M-am uitat in spatele meu: nu mai era nimeni.Nu era oare frumos sa ma serveasca si pe mine? Plus de asta magazinul nu se inchisese,mai vindeau si altele pe acolo,deci...Iar cu 10 min inainte de asta fusesem sa cumpar o sticla de apa si atunci nu avea scoase din cuptor acele fornetti....M-am simtit penibil si mai aiurea era ca ma cam luase foamea.
  Oricum ramane o enigma pentru mine: de ce tratam mai cu respect sau cu interes oamenii mai bine imbracati? Eu personal adesea am fost uimita de nesimtirea unora care aratau "perfect"....Bineinteles ca exista si oameni normal imbracati care au dovedit ca pot fi nesimtiti.
Asadar priviti extremele: in Romania sunt ignorata in majoritatea cazurilor cand intru intr-un magazin mai "bine cotat" iar aici sunt aproape sufocata de atentia lor indiferent in ce magazin as intra sau evident pot fi tratata cu acelasi sictir.
 Parerea mea e urmatoarea: nu iti place job-ul,incearca sa il schimbi! Eu am momente in care i-as injura pe unii la telefon,dupa ce imi urla degeaba,dar apas pe butonul de "mute" si daca nu e vreun sef pe aproape fac o remarca si gata.Apoi revin in forta si gata sa imi iau seria nr 2 de injuraturi live de la client pentru o problema care nici macar nu tine de noi...
 Si gata,ma opresc aici.Am scris o postare infiorator de lunga.

Pupici,
Andreea

Supercounters