O cutie de "pantofi" in dar: campania ShoeBox

    Ce inseamna ShoeBox gasiti aici in detaliu,pe scurt: luati una bucata cutie de pantofi,o umpleti cu diverse dulciuri/articole scolare/jucarii sau ce doriti voi sa oferiti unui copil si o duceti la una dintre locatiile ShoeBox.
Prima data am auzit de ShoeBox de la Anaissa.Am privit si eu sceptica ca multi altii (hai sa fim seriosi!) daca intr-adevar acele produse oferite de noi vor ajunge in mainile unui copil care va fi fericit cel putin pe moment sper eu.Am ajuns la concluzia ca aceste gesturi nu trebuie sa le facem doar in prag de Sarbatori,cu siguranta copilul acela caruia ii oferiti voi anumite produse are nevoie de mancare si de macar strictul necesar tot timpul anului! Glossylicious avea si ea dreptatea ei,e posibil totusi ca aceste campanii sa nu functioneze chiar "ca la carte" dar sper eu totusi ca da,mai ales fiind vorba de un scop caritabil.Eu in final am gandit ceva de genul "Ok,eu datoria morala mi-am facut-o..."
   Cat locuiam in tara reuseam macar la doua saptamani sa fac zic eu un gest frumos.Nu neaparat fata de copii,ci si fata de batranii care priveau uneori pofticiosi spre sacosa mea de legume si fructe.
   Ultima data cand am facut un astfel de "gest" am fost privita ca pe o ciudata (cred!),a fost intr-o benzinarie din Arad  anul asta in aprilie,cand facand plinul la benzina imi asteptam randul sa platesc.In fata mea un copil de etnie rroma  privea spre "expozitia" de ciocolata de maxim 1,5 RON.Nu mi-a cersit si tocmai pentru asta i-am si spus vanzatoarei sa imi dea doua ciocolate pentru el si inca ceva pentru mine.Copilul nu constientizase initial,ci doar abia cand i-am intins ciocolata; nu a apucat sa mi multumeasca,dar ochii lui mi-au multumit suficient.
  In urma mea se auzeau susoteli gen "Uite si pe aia care i-a dat ciocolata copilului" sau "Ah o fi cehoaica? Dar vorbea romana destul de bine"(presupunere data gresit din cauza numarului de inmatriculare al masinii).Mi s-a parut foarte aiurea ca nu au vazut si ei la fel ca mine,dorinta aia a copilului de a avea ceva dulce,iar eu i-am satisfacut-o platind o suma destul de mica. Am parasit in ziua aia Romania cu un gust amar si cu asteptarea primei benzinarii de la unguri,pentru ca romanii de la benzinaria aia din Arad si-au tinut toaleta ...inchisa,motivand ca e "defecta".

   Sa revenim la ShoeBox,care au inclusiv o pagina de Facebook: http://www.facebook.com/ShoeBox.ro (unde puteti gasi mai multe informatii despre aceasta campanie daca doriti)
Pentru mine initial parea imposibil sa fac parte din campania asta,din simplul fapt ca transportul m-ar fi ajuns enorm si trebuia sa ma axez sa cumpar chestii cat mai micute si nevoluminoase :)
   Dar Chocolate a fost draguta si a fost dispusa sa ma ajute,asa ca ea a achizitionat in locul meu ce a crezut ea de cuviinta ca i s-ar potrivi unui copilas mai mare asa,mai exact pentru o fetita de peste 14 ani.Ideea cu ciocolata cu rom mi-a apartinut mie (hihi se stie deja obsesia mea cu ciocolata asta :D) iar restul produselor le-am lasat la alegerea ei sa le achizitioneze,eu doar i-am dat sugestii.
  Din cate observati din fotografia facuta de Choco, pachetul contine lucruri destul de utile: atat dulciuri,cat si pasta de dinti,periuta de dinti,sampon si balsam pentru par,gel de dus si un spray.Eu m-am incadrat in suma de 10 euro,daca eram in tara cu siguranta ii mai puteam atasa coletului o bluza/o esarfa/o gentuta nepurtata de mine.

  De ce am ales sa fac o mica bucurie unei fetite de peste 14 ani? Pentru ca acum 6 ani,fiind studenta ,am facut voluntariat la o casa de copii din Galati si ma atasasem foarte tare de o fetita de acolo.La vremea respectiva nu prea am constientizat prea mult lipsurile acelor copii,le mai duceam dulciuri dar cam atat.Satisfactia cea mai mare a fost ca de la un copil care practic nu stia sa scrie,am adus-o dupa un an de zile la nivelul sa participe la olimpiada de limba romana.Nu am vrut sa par "modesta" ,dar chiar asa s-a intamplat.Din pacate nu mai stiu nimic de acea fetita,acum efectiv nu-mi mai amintesc nici numele ei,dar cred ca deja are 20-21 ani.Sper sa ii fie bine,acolo unde este.Am si astazi,acasa in Romania o pufosenie gen floarea soarelui  de la ea pe care scrie "Chill Out".Era o fetita tare dulce,in jur de 14-15 ani, blonduta cu niste ochi mari,albastri.
   Din pacate dupa un an de zile m-am apucat de munca propriu zisa,a unui job platit si avand si facultatea in acelasi timp am renuntat efectiv sa mai fac voluntariat.Pentru cei care sunteti din Galati,este vorba de fundatia de copii "Inima de copil".Nu am idee daca mai exista si astazi,stiu ca aveau sediul undeva pe langa caminele studentesti facute special pentru studentii din Republica Moldova.

  Si acum voi pastra "sloganul" Anaissei: " Nu trebuie sa va cheltuiti toti banii pentru a participa la aceasta initiativa. Vorbiti cu oamenii, convingeti-i sa se implice. Nu este atat de greu!"
Stiu ca e dificil in aceasta perioada sa scoti bani in plus pentru ceva,pentru ca bineinteles fiecare dintre noi avem parinti,frati,bunici si alte rude carora le oferim mici atentii.Daca ati da share acestei postari sau v-ati implica in mod direct sa faceti un copil fericit as aprecia tare mult! Incercati doar sa va imaginati un zambet sincer din partea unui copil care poate nu a mai mancat o ciocolata de cateva luni bune... Aveti timp sa faceti asta pana pe 21 Decembrie ora 18.00!


Va doresc un weekend cat mai placut! Eu il voi petrece la munca... dar ma incurajeaza totusi gandul ca mai am doar 4 zile de munca pe anul asta si apoi vacantaaaaaaa!


Nota: Nu e campanie publicitara,nu am fost platita sa fac asta,e pur si simplu o postare umanitara,un fel de "apel" la bunavointa voastra!


Pupici,
 Andreea

Supercounters