Mancare studenteasca ceheasca [o parte din viata din Cehia]

       Acum doua zile am primit un e-mail de la o cititoare a blogului care ma intreba de ce am sters rubrica "Czech life".Ei bine,nu am reusit sa ii raspund la e-mail pana acum,o sa o fac in decursul zilei de astazi,asta daca ma lasa si durerea de cap pe care o am acum... :(
     Am sters acea rubrica pentru ca nu stiu... mi s-a parut ca e "neimportanta",neinteresanta si ce mai vreti voi. In plus m-am saturat sincer sa tot primesc e-mailuri cu intrebari despre viata de aici,despre posibilitatea de a avea un job aici,intrebari absolut nefondate pentru ca raspunsurile se gaseau in postarile alea deja... La inceput e interesant,incerci sa ajuti lumea dar unii pun niste intrebari atat de stupide incat mi-a depasit puterea mea de a imi imagina....

   Astazi am dat din intamplare intr-un folder, de aceste poze facute de mine mai bine de doua luni de zile  si mi-am amintit ca e locul meu favorit de unde pot manca mancare cand sunt in pauza de masa de la  munca. Din cand in cand imi iau pachetel la mine,din lipsa de timp (uneori e imposibil sa imi iau pauza de masa) si din economie de bani,dar din cand in cand,din cate locuri am mai testat,asta e cel mai safe daca pot spune asa.
   E vorba despre o cantina studenteasca "Academic",cu preturi incredibil de mici pentru studenti.Daca nu esti student,platesti integral mancarea,daca esti sau ai card studentesc cumva sau poti folosi cardul altcuiva mananci aproape.. gratis! Atat de ieftin e pentru studenti.


   Singura mea "problema" cu aceasta cantina e ca au in general mancaruri traditionale cehesti si uneori mi-am luat si mancaruri pe care nu le-am putut manca efectiv.. Mancarurile cehesti contin in general prea mult chimen pentru gustul meu.Adica stati putin,eu nu mancam nimic cu chimen pana sa ajung aici :))
     Totusi,vreau sa va arat ce am servit acum ceva timp la cantina si de ce mi-am lasat putin rusinea la o parte si am apelat la micul meu aparat Canon de facut poze. Am servit mancare romaneasca :)) Adica asa au zis ei ca "e mancare romaneasca",asa era scris pe meniu si pe bon :)
      Mancarea lor romaneasca era de fapt orez cu o bucata de friptura de porc la gratar si cu un sos usor picant,dar tare bun,cu ceva legume. Supa servita e una traditionala de-a lor,cu ceapa si crutoane.Minunea aia de suc din pahar e de la dozator (nu radeti,dar e tare bun!).Nu mai bausem suc la dozator de ani buni,de cand eram copil pana sa constat ca toti studentii cumpara suc la dozator si cel pe care il aleg eu mereu,din fructe de padure e tare aromat.Nu stiu cat e de "sanatos" dar bun la gust e!


       Una dintre universitatile din oras (cea pe care o vedeti in poze),e aproape de locul in care muncesc si implicit de aceasta cantina.E o cladire imensa,mobilata ca la carte.Ma apuca rasul deja cand imi aduc aminte ca am suferit de frig 4 ani la rand cand eram studenta ,atunci cand aveam cursuri la subsol. :)) Nu stiu daca cei de la Facultatea de Litere - Dunarea de Jos Galati or mai fi renovat cladirea aia veche si cu iz de mucegai dar.. universitatile astora, toate arata ca fiind noi si parca nu are imaginea aia scorturoasa de cladire veche.Faptul ca poti avea parte si de confort ca si student,cred ca ajuta mult un student din multe puncte de vedere.Cred ca iti e mai usor la 6 dimineata sa te trezesti pentru ca ai cursuri de la 7 si nu stai si mori de frig la propiu in sala de cursuri.

Va spun sincer,de fiecare data cand iau masa acolo,imi aduc aminte cu nostalgie de anii studentiei.Mi-as dori pe de o parte sa intorc timpul  si sa fiu iar studenta. Dar aici,sau in orice caz,intr-o universitate din afara.
Sa aveti in continuare un weekend cat mai placut!

Sa continui cu genul asta de postari sau nu?

Pupici,
 Andreea

Supercounters