De ce (nu) m-as intoarce in Romania....

    Am fost intrebata in diverse ocazii de ce m-as intoarce in Romania,pentru ca au fost ocazii in care am zis "wtf vreau innapoi in tara mea" si trebuie sa recunosc ca am atat argumente pro cat si contra  la capitolul asta.
    Nu de putine ori am simtit ca nu m-am nascut in locul potrivit,la momentul potrivit.Nu de putine ori m-am simtit tradata si umilita,nu de putine ori nu m-am simtit ca "acasa".Unii ar da vina pe conducatori,altii pe tigani..     Eu as da vina pe intreaga natie ca nu ia atitudine,ca nu se incearca sa se schimbe ceva! Ceva-ul ala care ar  putea conta pe viitor macar pentru copii sau nepotii nostrii...Toti parca mergem pe deviza "Las-o bai ca merge asa" sau efectiv ne mutam in alta tara pentru o perioada de timp sau chiar definitiv.
Nu inteleg de ce unii dintre noi suntem atat de rasisti si afirma numai rautati la adresa tiganilor,de parca acestia ar fi principalii vinovati pentru faptul ca tara a ajuns in stadiul asta.Recunosc ca si eu mai am atitudine rasista din cand in cand,dar ar trebui sa ne dam seama de fapt ce e de fapt important si ce nu e....

Mi-as fi dorit sa traiesc intr-o tara in care oamenii politici au bun-simt si demnitate si isi dau demisia cand gresesc sau cand ne mint in fata ca pe niste copii.
As vrea sa traiesc intr-o tara in care există respect pentru tot ce este in jur (natura, animale, oa­meni),intr-o tara in care poporul nu distruge tot, dar absolut tot ce a creat Dumnezeu si oamenii de altadata care aveau anumite valori si principii morale.

In Romania,avem un viitor incert si sumbru. Peste 40 ani,sper nu  sa ajung una dintre pensionarele care nu si permit sa poarte decat perechile de pantofi achizitionate in ultimii 15 ani si care se duc la supermarket doar ca sa poate cumpara  lapte si paine,pentru ca altceva nu le permite bugetul.

V-as povesti ore intregi despre cum castiga altii din turism, despre cum cei care fac turism ii ajuta si pe cei care fac agricultura cumparand doar din fermele din apropiere, despre cum au stiut sa isi pastreze castelele/padurile si sa le valorifice frumusetea pastrand si terenurile din jur, despre cum ma plictiseam circuland pe autostrada pentru ca nu gaseam si eu o groapa pe care sa o ocolesc.Avem o tara care s-ar fi putut dezvolta chiar si numai din turism, daca toate frumusetile ei nu ar fi fost vandute, concesionate si distruse.

Avem intr-adevar o tara frumoasa,pacat ca e locuita de oameni nepasatori.Daca am putea emigra cu totii,am face asta poate,dar o sa ramana o tara plina de politicieni ( a se citi: hoti), nu?

Iata cateva lucruri pentru care as ramane in Romania: oamenii sunt mai deschisi, oamenii nu sunt pe invers ca in tarile dezvoltate, locurile sunt frumoase, aici am familie (sa zicem!) si cativa prieteni (oare ii mai am?). Ah si mancarea romaneasca ar fi unul dintre motive.Oricat m-as stradui sa gatesc bucate romanesti,nu -mi ies pentru ca evident nu gasesc ingredientele care mi trebuiesc.Oricum asta ar putea fi privita ca un plus,avand in vedere ca noi pregatim in general o mancare destul de satioasa.

Sa nu uitam de pozitia geo­grafica a Romaniei, care ne condamna sa fim printre ultimele tari din Europa la multe lucruri! Cehia,de exemplu are ca vecini Germania si Austria.Asadar se poate mandri cu o localizare geografica intre doua tari civilizate si cu oameni docili,supusi pentru care cuvantul violenta nu prea isi are rostul.Sa nu mai vorbesc de faptul ca sunt nationalisti si se ajuta unul pe celalalt la nevoie.In schimb,Romania nu se poate mandri cu aceste lucruri si cu multe altele...

Ar fi atat de multe lucruri de spus incat as scrie pagini intregi si tot nu as putea exprima in cuvinte ceea ce simt.Undeva in mine iubesc ca sunt romanca,pe de alta parte sunt dati in care urasc ca sunt romanca.Asadar un amalgam de contradictii.Oricum,sunt constienta de faptul ca intr-o zi o sa ma reintorc in Romania si imi va fi mult mai greu.


 Eu inca sper intr-o Romanie mai buna! Dar tu?

Supercounters