Andreea's Kitchen: Reteta Paste Carbonara

     De astazi inaugurez o noua rubrica a blogului pe care nu stiu cat de mult veti fi incantate sa o "vedeti" dar e ideea Adinei,asa ca am dat curs cererii ei :) Gatitul e una din pasiunile mele ,evident timp si chef sa am,daca gatesc zilnic si mai ales daca sunt in criza de timp atunci nu mai e chiar una dintre placerile mele.M-am decis sa postez o reteta pe saptamana,desi eu gatesc aproape zilnic cate ceva ( ma rog,daca si o omleta sau orez cu lapte poate fi considerat gatit)
  Va rog sa luati in considerare ca retele pe care le voi publica sunt adaptate de mine in functie de ceea ce imi place mie sau reteta pe care o cunosc eu.Ca si in machiaj,sunt diverse forme de a adapta ceva.Huh ce comparatie am facut :))
   In ultima vreme gatesc si mai rar,mai degraba supe si salate,dar din cand in cand ma mai abat si de la
regula :))


Astazi am facut paste carbonara.Nu e una din macarurile mele favorite,drept dovada atunci cand fac abia mananc.Mancarea e destul de grea,sau cel putin asa e pentru stomacul meu.

Acum sa va spun reteta si sa va arat si pozele mele:
200-300 g Spaghetti (Barilla preferabil)
2 oua
2 catei usturoi
cca 30 ml ulei de masline (cat sa acopere fundul tigaii)
100 g kaiser ("pancetta" dar aici  nu se gaseste, kaiserul seamana cel mai bine cu ea)
3 linguri de smantana
Parmegiano (Grana padanno sau Parmigianno Regianno)
sare
piper

Eu am avut Parmegiano de la mama lui din Italia,paste la fel.Inclusiv uleiul de masline :)) In loc de pancetta eu am folosit un soi de sunca aromatica,care seamana destul de mult cu ceea ce trebuia sa fie.
Punem uleiul de masline in tigaie cat sa acopere fundul acesteia, usturoiul il taiem felii destul de subtiri si il adaugam in uleiul incins. Cand acesta devine usor transparent adaugam kaiserul taiat bucatele mici, il lasam pana devine de asemenea transparent  dupa care dam la o parte de pe foc acest sos. Ca sa fiu sigura ca nu ard usturoiul am adaugat putina apa,asa s-a inabusit si usturoiul. Separat batem ouale bine in care adaugam sare si piper (este de recomandat mai mult piper). Pastele Barilla se fierb exact cat scrie pe cutie,nu mai mult decat e indicat.

Dupa ce fierb pastele, le scurgem de apa, le punem intr-un recipient in care sa incapa si sa ne si permita sa le amestecam, adaugam ouale batute cu sare si piper si amestecam continuu pentru ca pastele fiind fierbinti acesta se prinde bine de ele, si sosul de kaiser si usturoi dupa care mai amestecam un pic si in final smantana, dupa care amestecam. Se portioneaza in farfurii intinse si se adauga parmezan ras dupa gust .

Tip: Pastele devin gretoase daca adaugati prea mult parmegiano (cum am facut eu in Italia la restaurant) sau prea multa smantana. Eu de exemplu am preferat sa pun o lingura de smantana si sa pun mai mult parmegiano.Parmegiano se pune dupa gust.
Pentru ca pastele sa fie mai putin gretoase,cand le serviti adaugati putin otet balsamic.Eu nu am avut in casa decat otet obisnuit,asa ca nu m-am riscat :)

Am uitat sa le pozez pe toate,toate ingredientele folosite dar promit ca ma revansez data viitoare :)
Sunt curioasa daca va face placere si genul acesta de postari,nu ca nu ar exista atatea bloguri de bucatareala,dar cum al meu blog e un "bazar de impresii" am zis sa scriu despre ceea ce vreau.


Desertul la vreo ora dupa paste:

Nu uitati sa va inscrieti la giveaway ul Essence aici.

Pupici,
Andreea

Supercounters