Despre PR si bun simt....


 Well stiu ca dupa postarea asta o sa imi iau "unfollow" si "unlike " dar I don 't care! Nu fac bani din blog si nici nu o voi face nici pe viitor.Daca vreodata mi-as dori sa fac bani dintr-un blog,cu siguranta nu va fi unul de beauty.


    Nu sunt eu mare experta in PR ,nu o sa ma apuc acum sa militez pentru "cum se face PR" dar pot sa insir o gramada de chestii din categoria "ce sa nu faci in PR".

    Mi s-a intamplat deseori sa primesc e-mailuri prost redactate cu greseli grosolane de exprimare "Va trimitem ceva sa testati?" sau mail-uri in care imi vorbeau la per tu in timp ce eu  le scriam cu "Dumneavoastra" si ma semnam " Cu stima". Recunosc ca la inceput nu ma prindeam eu chiar de toate greselile lor si na,am mai "inghitit" in sec mici chestiute.Dar evident,omul cat traieste invata si pe parcurs se prinde de anumite lucruri.

  Nu ma asteptam sa fiu tratata ca si vreun mare blogger beauty pentru ca NU SUNT.Ma asteptam sa fiu tratata cu acelasi respect cu care aceeasi firma a tratat alte bloggerite! Stiu,suna urat dar in acelasi timp suna frustrat.Cu ce e mai bun blogul X care sincer nu are cine stie ce postari calitative decat al meu? Numarul de followeri? Tot al meu are mai multi.Numarul de "fani" pe FB? Nici eu nu duc lipsa lor!

  Un al lucru care imi pare anormal e sa trimiti cuiva sa testeze ceva care nu e adecvat lui,sa nu te interesezi de persoane respectiva inainte (e destul de simplu: ai blogul la dispozitie,cateva click-uri si stii ceva despre persoana in cauza!)Spre exemplu mi-a fost trimis spre testare un fard verde si un eyeliner verde ! Nu am inteles nici pana in ziua de azi de ce au trimis acele produse,ambele de culoare verde cand eu ma machiez din An in Paste cu nuante de verde! (a se citi o data la 3 ani si atunci bag un eyeliner verde si au revoir!)

Treaba asta au facut-o cei de de la Make Up Studio Romania. Bun,ei au cerut un review la acele produse... eu cum sa le fac daca eu nu folosesc deloc verde? Asa ca le-am multumit,am organizat un concurs de make up si am adaugat si acele doua produse cu mentiunea ca au fost oferite de cei de la Make Up Studio.Le-am trimis e-mail cu link ul postarii mele,le-am cerut scuze si le-am explicat motivul.Rezultatul: nici un e-mail primit din partea lor,ignore total! Nu ma asteptam sa imi trimita alte produse,ma asteptam doar sa aprecieze faptul ca nu am swatchuit acele produse la misto si le am facut asa un review de doamne ajuta.In final le-am oferit cuiva care le va folosi nu? Am ales atunci special o tipa care foloseste nuante de verde in machiajele ei,eu zic ca a fost chiar ok.

  Bun.Sa trecem mai departe,spre o experienta pozitiva.Cand am fost in tara am vrut printre altele sa imi fac comanda la cei de la Cosmetic Plant.Inainte sa plec de aici le-am dat totusi un mail celor de la Cosmetic Plant rugandu i sa imi trimita coletul in maxim o saptamana,pentru ca apoi urma sa revin aici. Intamplarea a facut sa stau mai mult decat era programat initial in Romania,dar in fine. Ei bine,a fost asa draguta ca nu numai ca mi-a cerut listuta cu produsele dorite inainte,ca sa imi poate face coletul dar mi-au oferit ei produsele! Bineinteles ca Asistent Marketing -ul - Cosmetic Plant Ina Rachita mi-a trimis un mail in care printre altele mi-a scris ca s-au ocupat ei de tot si ca nu trebuie sa platesc nimic,dar pur si simplu ochii mei refuzau practic sa creada asta.Adica am citit acel mail cu atentie,dar am ignorat totalmente fara sa vreau " Nu va trebui sa platesti nimic, ne-am ocupat noi de asta." Si nu,nu cu rea intentie!

  Cand a ajuns coletul prin curier rapid exact intr-o zi de luni,asa cum au si promis eu mai ca ma contraziceam cu acel curier "Domnule eu trebuie sa platesc acest colet.Va asigur ca trebuie sa achit X RON." Tipul cand m-a vazut asa sigura pe mine a sunat pe cineva de la Cosmetic Plant.Intre timp,m-a sunat Ina si m-a lamurit ca era o surpriza din partea lor.I-am multumit,eram extrem de happy si nu pentru ca primisem niste produse gratuit dar pentru ca timp de 3 luni inainte sa ajung in tara citisem atatea review uri despre firma lor si chiar imi doream sa testez anumite produse de la ei! Testasem doar demachiantul cu macese primit in decembrie anul trecut de la o prietena si chiar imi placuse.

 Asa DA PR! Nu neaparat ca mi-au trimis niste produse gratuite,dar pur si simplu m-au tratat cu respect,e-mailuri in genul celor primite de la ei nu am mai primit de la nici o alta firma romaneasca!  Si felul cum mi-a vorbit,m-a facut sa ma simt chiar o persoana importanta,pentru o clipa va spun sincer ca imi era jena oarecum sa accept produsele pentru ca mi-am zis in gand "Pentru Dumnezeu eu chiar nu am reusit sa achizitionez nici un produs Cosmetic Plant pana acum..."
 A nu se intelege ca le fac reclama celor de la Cosmetic Plant dar merita tot respectul cuvenit si dintre toate produsele comandate,unul singur sa spunem ca nu a fost adecvat mie,dar s-a potrivit atunci a fi bun pentru prietenul meu.
  Acum sa revenim la alte exemple de genul "asa nu".Am avut placerea de a sesiza ca o poza cu fardul Essence mi-a fost sustrasa de pe blog,fara nici un fel de atentionare din partea respectivului site.M-am suparat atunci si recunosc,am facut un gest copilaresc: le-am trimis comentariu in care le scrisesem ceva de genul "Buna ziua.Ma bucur ca v-a placut poza mea si ca ati adaugat o pe site ul dumneavoastra dar mi-ar fi placut sa imi fi cerut acordul". Bineinteles ca nu mi-au trimis nici un fel de e-mail si nici nu mi-au publicat comentariul. Bun.Ziua urmatoare vad ca "ploua" in blogosfera cu giveaway uri sponsorizate de Cosmetic Style.Curiozitatea m-a cuprins si am zis sa imi incerc si eu norocul pentru cititoarele mele.Mentionez faptul ca am specificat in acel e-mail ca imi doresc produse pentru cititoarele mele si absolut nimic pentru mine! A trecut o saptamana in care nici un raspuns.Au trecut doua saptamani,timp in care am sesizat ca adaugasera un produs pe stoc,produs pe care mi l-am dorit si nu am avut pace pana nu l-am cumparat.Cu ajutorul unei prietene,care am rugat o sa accepte coletul in numele meu,sa il plateasca si sa ajunga in final coletul la mine.Ei bine,acel produs nu costa decat 200RON si intamplarea face ca o alta prietena de-a mea sa il fi comandat si ea.Asadar am vorbit cu cineva de la Cosmetic Style si i-am rugat sa aibe grija de cele doua colete la impachetare,i-am intrebat si cam cat ar dura transportul etc. Acum incep "surprizele": la o comanda de 200 RON cei de la Cosmetic Style nu si-au permis sa plateasca curierul in locul meu... Adica da-o naibii de treaba,iti zic in fata ca eu si prietena mea vrem X produs si tu... Ca apoi,a doua zi sa imi zica ca mi-a adaugat in colet si un set de pensule (5 pensule) din partea lor,asta pentru ca imi gasisera mailul cu sponsorizarea ceruta... Am inghitit in sec,deja coletul era pe drum si nu il puteam opri.M-am gandit pentru o clipa: la valoarea platita de mine pe acel produs nu meritam mai multa atentie?! Asa vanzari mari au incat sa nu isi permita sa plateasca ei curierul? Iar la altii au sponsorizat cu tot felul de premii si la mine mi-au aruncat in sila 5 pensule?! Pensule care nici nu le-am pastrat,le-am oferit tot asa la un giveaway sponsorizat de mine impreuna cu alte produse.
Apoi sa aud ca au facut gesturi frumoase la comenzi de 50 RON,ca s-au stresat chiar ca anumite comenzi sa ajunga prin curier de Sf Marie.Ok,apreciez gestul,foarte frumos,dar eu nu meritam acelasi respect?! 
   Tot cei de la Cosmetic Style sunt cei care sponsorizeaza diverse bloguri cu cativa followeri... Adica na,la momentul respectiv eram chiar socata: ma refuzase pe mine si acceptase pe o tipa cu 90 followeri. 
  Chiar as vrea sa stiu ce fel de "selectie" se face atunci cand anumite site-uri ofera sponsorizare.Sunt curioasa ce grila,ce bareme au cei care ofera sponsorizari.Si ma refer strict la PR ul din Romania.Cel din strainatate am vazut ca e mai bine pus la punct: iti trimit mail ca se poate sau nu se poate,sau cu "grila" lor de acceptare .Afiliatii de la Sigma stiu despre ceea ce vorbesc.
  Nu mai vorbesc de campanii agresive care s-au mai petrecut prin blogosfera,gen cea Farmec la care nu am participat dar a fost un intreg show cu acte in regula :)

Si acum sa va spun povestea si cu Flormar.PR-ul firmei Flormar mi-a trimis un e-mail in care imi spunea ca trebuie ca blogul sa aiba minim 5 postari diferite despre produsele lor,ca apoi in fiecare luna sa fie ales cel mai bun blog,care a detaliat despre produsele lor/a recomandat produsele lor cititoarelor.Cu alte cuvinte ei alegeau un singur blog lunar pentru sponsorizare cu testere!
[postare modificata,am sters e-mailul celor de la Flormar,mi s-a parut mai ok asa]

Din acest mail ce trebuia sa inteleg? Privilegiul de a face un giveaway Flormar dupa ce ma milogesc bine de tot de ei sa ma accepte sau cum?! Nu multumesc,nu vreau sa imi transform blogul in postari cu dedicatie Flormar, reclama se plateste mai bine decat niste testere date de ei!

Concluzia: Nu mai cumpar in viata mea de pe Cosmetic Style,am fost tratata fara lipsa de respect,produsele lor se mai regasesc si pe alte site uri,nu e lumea pierduta fara ei,cel putin in cazul meu. De Flormar nu mai zic nimic,am testat pe ici pe colo cate ceva de la ei,nu "desfiintez" firma,dar nici o parere prea buna nu am despre Flormar Romania!

In orice caz am invatat in ultimul timp un singur lucru: nu tot ce e gratis e bun,asa ca ... nu multumesc,testez doar ce vreau eu,cand vreau eu! Nu vreau produse mocca,am doar pretentia de a fi tratata cu profesionalism asa cum se cuvine intr-o lume a online-ului.


Si as vrea sa se inteleaga exact asa: nu ma deranjeaza refuzul sau eventualul refuz,ma deranjeaza cand mi se ignora un e-mail sau cand sunt tratata cu lipsa de respect!


Last Edit:
Iata si poza care imi apartine,de care va ziceam eu ca mi-a fost sustrasa de cei de la Cosmetic Style.
Se poate sesiza in review ul meu de aici ca este exact aceeasi fotografie.

Pupici,
Andreea   

Supercounters