Valabilitatea produselor cosmetice- in opinia mea

  Am vazut zilele acestea o multime de postari cu diverse tag-uri care includeau fie paletele de make up,fie un top al blush-urilor fie orice altceva.Deh,cum de altfel am facut si eu acest tag.
Unele dintre noi detinem extrem de multe cosmetice (la categoria asta cred ca fac si eu parte raport nr produse de make up - utilizarea lor).
 As vrea astazi sa va spun opinia mea despre valabilitatea produselor cosmetice si bineinteles sa va spun si aproximativ cate produse detin eu la fiecare categorie in parte.


 Acum cativa ani,nici nu imi pasa ca rimelul X expira teoretic in 6 luni,eu il tineam un an de zile,poate o idee si mai mult,daca nu mi-l lua sora mea sa il foloseasca si ea. Categoric imi convenea sa "impartim" cosmeticele,eu in general le cumparam si ea le folosea,dar tot e bine :D  Aveam cam 4-5 mascara,pentru ca deh,unul era pentru volum,altul pentru alungirea genelor,altul waterproof,altul avea misto ambalajul si tot asa. Plus ce i se mai nazarea soramii ca vrea si deh la 17 ani de unde sa aiba ea buget sa cumpere? Lasa ca ii lua sorasa (adica eu) toate prostiile.

Acum am trei rimeluri: unul de la Lashem de care nu sunt multumita sincer,si il evit cu spor sa il folosesc (e ca si inexistent in final),un rimel Catrice de care sunt multumita dar favoritul meu e un rimel Lancome care e pe terminate,deci va trebui in curand sa imi iau altul.Pana una alta folosesc rimelul Catrice si desi am fost tentata evident sa achizitionez si alte mascara,m-am stapanit totusi,pentru ca in 6 luni de zile de cand deschizi un rimel nu reusesti efectiv sa consumi in timpul asta sa zicem 5 mascara sau mai multe! Vorbesc de uzul personal,nu cele care sunteti make up artist sau cele care faceti tutoriale zilnic pe blogul/site-ul personal!

In momentul de fata detin doua bronzere  (Too faced chocolate soleil si unul Sleek) si trei blush uri fard (unul de la Sleek,unul MAC,unul Essence) + doua blush uri crema/baton: unul Essence baton si un blush crema Maybelline.La iluminatoare stau prost: mi-am aruncat chiar ieri iluminatorul Benefit,trecuse 6 luni de cand il aveam,desi consistenta era ok,nu miroasea,pe ambalaj scria ca termenul de valabilitate e 6 luni,asa ca 6 luni sa fie! Acum mai detin un iluminator Sleek pudra de care v-a trebui sa ma despart peste jumatate de an. :)

Trusele de farduri pe care le am,pe majoritatea le am noi,deci nu imi fac deloc griji,pe urmatorii 2 ani le pot folosi linistita.Sa fim serioase 2 ani o trusa de make up sa o folosesti nu mi se pare mult,dar nici putin.Daca esti mai stricta,le poti folosi doar un an de zile si gata.

Mai detin cateva mono-uri,in general de la Essence.Pe ambalaj scrie ca 36 luni le pot folosi,eu totusi le voi aloca 2 ani,mai ales ca sunt produse ieftine si deci treptat le pot inlocui pe fiecare.

La rujuri in general aloc cam 1 an pana sa arunc un ruj,depinde oricum si de consistenta lui/miros.Normal ca vei arunca ceva daca arata suspect. Lipglossurile niciodata nu le folosesc dupa ce a trecut pragul de 1 an de zile.

La creme niciodata nu folosesc o crema mai mult de 12 luni,desi pe unele scrie ca se pot folosi 24 luni sau chiar 36 luni! Cu siguranta ingredientele nu vor mai fi aceleasi,deci ce rost ar avea sa aplic ceva pe ten care si-a pierdut respectivele ingrediente?


Si acum sa fac o sumarizare a celor spuse,in opinia mea bineinteles:


- produse lichide (fond de ten, blush) – maxim 12 luni
- produse pudra compactă (farduri de ochi, pudra, fonduri de ten, blush-uri) – maxim 3 ani
- produse pudra pulbere/ pudra minerala (pudra, blush, fond de ten, pigmenti ) – maxim 3 ani
- produse crema sau spuma (fond de ten, fard de ochi, blush) – maxim 1 an
- produse creion (pentru buze, ochi) – maxim 2 ani
- produse lichide pentru ochi (tus, rimel) – maxim 6 luni
- produse pentru buze (ruj, luciu de buze) – maxim 1 an -1 an jumate
- produse primer/baze de machiaj – maxim 1 an -1 an jumate

-produse pentru unghii (intaritor de unghii,oja) - 1 an jumate - 2 ani

La o crema de ochi cred ca e suficienta folosirea ei 6 luni,maxim 1 an de zile.La orice crema pentru ten 1 an de zile e rezonabil,majoritatea cremelor expira dupa 12 luni oricum.Sunt si creme care expira evident in 6 luni de la desfacerea flaconului.
O crema de maini/picioare/corp o folosesc cam un an de zile,o lotiune de corp ii aloc tot un an de zile.
Un demachiant nu il folosesc mai mult de 6 luni de zile,un scrub pentru ten maxim 1 an de zile.

Si ca o mica completare: pentru ca am avut diverse probleme cu tenul datorata la diverse cause,printre care si folosirea unui fond de ten adecvat,in momentul de fata am fx 2 fonduri de ten.Nu ma mai incumet sa jonglez cu mai mult de 2 fonduri de ten in aceeasi luna,asa ca nu are rost sa mai incerc si alte fonduri de ten,cand de unul sunt foarte multumita momentan.Prefer sa platesc de 3-4 ori pretul unui fond de ten decat ce cumparam de obicei decat sa imi iau 4-5 si sa folosesc doar unul dintre ele sau sa imi cauzeze probleme.

Si acum sunt curioasa: cat timp folositi voi o paleta de make up? Eu sunt de parere ca 2 ani maxim 3 ani sunt suficienti si ca nu ar trebui sa incalcam acest termen.

Acum sesizez ca eu chiar nu "trisez" si ca mai mereu reusesc sa nu depasesc acel termen de valabilitate pentru ca mai mereu le inlocuiesc,imi cumpar ceva si abandonez definitiv altceva.

Acum ma duc sa imi arunc trusa asta  de la Estee Lauder  si o lotiune de corp care nu am folosit o in ultimul an  :)

Eu ca sa "tin minte" cand anume am cumparat produsul X le lipesc cate o eticheta din aceea de preturi in spatele produsului si scriu luna si anul cand am cumparat acel produs.La produsele de ingrijire tin cat se poate de bine evidenta cand le-am cumparat/primit ,cel putin demachiantul mereu mi-l cumpar doar atunci cand se termina,dar la produsele de make up unde ai 15mii de mono uri e greu de tinut o evidenta clara,iar o foaie as pierde-o.Sa imi scriu pe o agenda si asta ar fi o idee,dar schimb agenda :D Si am si de fapt vreo 3 agende,asa ca solutia asta cu "etichetatul" fiecarui produs mi se pare o idee super!


Ia spuneti drept,voi ce trebuie sa va aruncati acum din "arsenalul" de produse de ingrijire si de make up?


Anunt:  Castigatoarele concursurilor Herbine.ro si Mazza.ro  le voi anunta maine dimineata! Imi pare rau dar a intervenit ceva in ultimul moment.E vorba totusi delay de cateva ore fata de ceea ce va promisesem.Multumesc de intelegere!


Pupici,
Andreea

Supercounters